La clase de inglés Young Learners 4 dice “Welcome to Madrid” a alumnos americanos

In April, one of the fun things the students in YL4 did was create posters to welcome visiting high school students from Glastonbury High School in the U.S. Having learned in class about giving advice in the form of “If I were you”, they applied this to a real life situation. First, everyone brainstormed on the many things to do, see, eat, and buy in Madrid. Then, each student wrote two short essays about their personal suggestions. After correcting them and copying them onto colored paper, the class added photos and drawings to the large posters. They turned out really great!

Have you visited all of these places in Madrid?

En abril, una de las cosas divertidas que hicieron los estudiantes de la clase de inglés YL4 fue crear carteles para dar la bienvenida a los estudiantes de Glastonbury High School en EEUU . El haber aprendido en clase acerca de cómo dar consejos con la estructura “If I were you”, permitió que lo aplicaran a una situación real. En un primer momento, todos aportaron ideas sobre la cantidad de cosas que se puede hacer, ver, comer y comprar en Madrid. Luego, cada estudiante escribió dos ensayos cortos sobre sus sugerencias personales. Después de corregirlas y copiarlas en papel cartulina, la clase añadió fotos y dibujos a los carteles grandes. ¡Quedaron geniales!

¿Habéis visitado alguna vez todos estos sitios en Madrid?

Brainstorming notes: 

brainstorming 2 Sin título

Writing the first drafts:

1st draft

 

 

 

 

Working together to create the posters:

posters 1 posters 2

 

 

 

The students from the USA read the posters:

am kids posters am kids  posters 2

The finished product:

madrid poster 1madrid poster 2 madrid poster 3