This week in YL5 and YL6, we talked about pop stars, pop music and how pop culture influences teenage life. We chose one student to have a makeover and be rebranded as a pop star. The transformations were incredible!
YL 5 and YL 6 members worked in pairs to write short stories using animals as characters. The plot of the stories touched upon teenage problems. The winner of this writing competition will be posted on the blog. Good luck kids!
– El lunes, 10 de marzo a las 19:30 horas en el Instituto Internacional tendrá lugar la tertulia con la escritora Amy Tan, autora de El club de la buena estrella y El valle del asombro. El acto ha sido organizado por La Embajada de los Estados Unidos de América en colaboración con la Editorial
“The anatomy of influence: literature as a way of life” by Harold Bloom “In this, his most comprehensive and accessible study of influence, Bloom leads us through the labyrinthine paths which link the writers and critics who have informed and inspired him for so many years. The result is “a critical self-portrait”, a sustained meditation
CATEGORIA ADULTO – EN ESPAÑOL (“Hubo una, no habrá otra y nadie la echará de menos”): 11. Hubo una, no habrá otra y nadie la echará de menos. Tan deslumbrante como prodigiosa, se nos ofrendó en todo su esplendor. Así perdió su frágil esencia, víctima de nuestros miedos. 12. Hubo una, no habrá otra y
Sumario de este número en web de la revista. Ver números disponibles en la biblioteca.
Índice de éste número en página The New Yorker. Ver números anteriores disponibles en la biblioteca.
Exposición de fotografías de Lynne Cohen “Lynne Cohen (Racine, Wisconsin, 1944) es una artista canadiense -se nacionalizó en 1980- que lleva casi medio siglo en la vanguardia de la práctica fotográfica. Su obra nos muestra los interiores de diversos lugares cuya tipología ha ido variando con el transcurso de los años.” Extraído de Fundación Mapfre.
Young Learners 4 (Tuesday-Thursday) group members have recently been exercising their English debate skills. Each week, the students research a controversial topic such as bullfighting, the death penalty, and school uniforms. In teams, they are assigned randomly to a specific side of the argument and learn about presenting their points. We have faced the challenge of advocating
Ver sumario de éste número en la página web de la revista. Sumarios anteriores en Dialnet. Ver números disponibles en la biblioteca.