Poetry from Young Learners 2, “I’m from Madrid…”
April is poetry month in the United States and the Young Learners 2 class celebrated this by reading and learning about poetry. At the end of the month, they created visual poems about their hometowns. This activity started with a review of the five senses and how they can build our experiences and memories of different places, especially the town or city you are from. With a guiding writing frame, the students wrote poems using words to describe what they see, hear, smell, taste, and feel in their hometowns. Next, they took words and phrases from their poems to illustrate a self-portrait.
Pilar, Carmen, and Leyre wanted to share their poems on the blog. You can listen to them at the end of this post.
(This project was adapted for the Young Learners 2 class based on an activity from the Art is for Action blog by Renée Watson.
I’m from Madrid….
Abril es el mes de poesía en los Estados Unidos y la clase YL2 lo celebró leyendo y aprendiendo sobre la poesía. Al final del mes, crearon poemas visuales acerca de sus ciudades de origen. Esta actividad se inició con un repaso de los cinco sentidos y el cómo pueden construir nuestras experiencias y recuerdos de diferentes lugares, especialmente un pueblo o una ciudad. Con un marco de escritura de guía, los estudiantes escribieron poemas utilizando palabras para describir lo que ven, oyen, huelen, saborean y sienten en sus ciudades de origen. A continuación, se llevaron palabras y frases de sus poemas para ilustrar un autorretrato.
Pilar, Carmen, y Leyre querían compartir sus poemas en el blog. Podéis escucharlas aquí:
Pilar:
Carmen:
Leyre:
(Este proyecto fue adaptado para la clase de Young Learners 2 basada en una actividad del blog Art is for Action por Renée Watson.