Punxsutawney Phil saw his shadow on February 2, 2015, predicting six more weeks of winter. Over the weekend the Young Learners 3 group reviewed the future tense and learned about the folkloric February holiday that Americans celebrate on the second. If the groundhog emerges in the morning on that day and sees his shadow, he
Os invitamos a ver una selección de fotos y videos cortos de las actividades de la biblioteca con American Space Madrid en este mes de enero. En el Readers’ Theater la lectura dramatizada se realizó alrededor de la obra “Cinderella Bigfoot” de Mike Thaler y en el Library Storytelling Mornings la historia del cuentacuentos se
Thrilling, Scary, Hectic, Exhilarating. When high school juniors in the U.S. face college choice it first seems to be an incredibly complex and difficult endeavor. Yet after meeting with their college counselors, talking with friends and alumni and visiting a range of colleges and universities, most find the process fun. It is the first time
¡Feliz año nuevo! ¡2015 ha empezado muy bien en nuestro clase de inglés Young Learners 4! El primer día, los alumnos se reencontraron para ponerse al día y escuchar las aventuras de todos los compañeros durante las Navidades. Luego prepararon 20 preguntas para una presentación sobre la vida universitaria por tres estudiantes de MIT que
En el mes de enero la clase de inglés para niños Young Learners 2 ha vuelto después de unas vacaciones largas. Los alumnos han empezado a coger de nuevo la rutina de empezar la clase de inglés cada sábado con una entrada en su diario. Cada entrada es una respuesta a una pregunta que plantea Caroline, la
January 2015 script around the book: “Cinderella Bigfoot” by Mike Thaler Friday, January 30th 2015 at 18h. “Cinderella’s feet are so big that she’s considered a safety hazard. Will her Fairy Godmother be able to get her an invitation to the ball and glass slippers in a size 87?” From Scholastics. Recommended links for parents
January 2015 storytelling around the book: The Three Little Wolves and the Big Bad Pig by Eugene Trivizas & Helen Oxenbury Saturday, January 31st 2015 At 11 a.m. – English version (for advanced level learners) At 12:30 p.m –English version with some Spanish to help understand. (For Intermediate English level learners) “When it comes time
Muchas gracias a Ana y Nuria, las bibliotecarias, por organizar una lista de recursos de la Biblioteca para las clases de Young Learners 1, 2 y 3 y Kids’ Club este trimestre. Al igual que en el trimestre de otoño, buscaron libros: cuentos, de información, para todas las edades, sobre los temas que vamos a
Para finalizar el trimestre de otoño, los alumnos de Young Learners 3 hicieron proyectos de investigación sobre un animal de su elección. En las lecciones de Brainpop ESL que habían estudiado, habían aprendido sobre las características de los mamíferos y también sobre las bibliotecas. Así incorporaron vocabulario y estructuras de las dos unidades para hacer su
“The true story of one family, caught between America’s two biggest policy disasters: the war on terror and the response to Hurricane Katrina. Abdulrahman and Kathy Zeitoun run a house-painting business in New Orleans. In August of 2005, as Hurricane Katrina approaches, Kathy evacuates with their four young children, leaving Zeitoun to watch over the